Alle orders worden met veel liefde en aandacht gemaakt, zorgvuldig ingepakt en verzonden. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met je aankoop of ben je niet tevreden, is het mogelijk je product(en) te retourneren., dit tot max. 14 dagen na ontvangst van je pakket.
We gaan ervan uit dat als je een bestelling hebt geplaatst en betaald, dit ook steeds wel en goed overwogen is. Twijfel je over een maat, vraag ons zeker om afmetingen te nemen van het kledingitem, zo voorkom je dat je moet retourneren.
Let wel, de retourkosten zijn steeds voor rekening van de klant en dienen ten alle tijden retour verzonden te worden als pakket mét track & trace.
Indien je een item retourneert en de waarde van je totale bestelling onder de minimum aankoopwaarde komt van "gratis verzending (BE € 75 en NL €100)", zijn we genoodzaakt de verzendkost (twv verzekerde thuisverzending) in mindering te brengen van de waarde van je retourtegoed.
Mocht er een productiefout zijn aan je gekochte item, kan dit gemeld worden binnen 24u na ontvangst, nadien bieden wij geen garantie meer. Gelieve foto's te maken en binnen de 24u naar ons door te sturen via info@jewelsbycharlis.be.
Wij geven geen geld retour, u ontvangt een waardebon die u binnen het jaar na aankoopdatum terug kan besteden op onze webshop.. Eventuele kortingen die bij aankoop werden gegeven, worden ook in mindering gebracht van het tegoed. Indien er een win-actie gekoppeld was aan je aankoop, dien je ook deze mee terug te sturen in ongebruikte staat. Vb gratis item bij aankoop van een bepaald artikel.
Tweedehandsartikelen kunnen niet geretourneerd worden !!
Hieronder volgt het stappenplan voor het retourneren van jouw order:
1. Neem contact met ons op:
Stuur een mail naar info@jewelsbycharlis.be met de vermelding dat je een artikel of meerdere uit je order wilt annuleren, vermeld hierbij
je ordernummer en vermeld de reden van retour.
2. Controleer of jouw retour aan de voorwaarden voldoet:
- het product dient onbeschadigd te zijn, dus ongebruikt / ongedragen / ongewassen... geen dierenharen, geuren, pluizen, indien tags eraan,
(kleding) deze er ook nog op de originele manier eraan bevestigd laten. maw... geen enkele draagsporen!
- sieraden en haaraccessoires worden uit hygiënische redenen niet teruggenomen
- salesartikelen worden niet retour teruggenomen
- het product dient in de originele of indien mogelijk in gesealde verpakking retour te worden gezonden
- gepersonaliseerde items worden niet teruggenomen zoals handmade artikelen of gepersonaliseerde items
3. Goed verpakken:
Verpak de producten netjes in (geen propje) indien mogelijk in de originele verpakking of in een veilige verpakking (verzendzak of doos) alsook
het artikel die je er bij hebt verkregen als deze was gekoppeld aan een win-actie. vb gratis item bij aankoop van je retourartikel. Indien deze
niet mee terug verzonden wordt, brengen we deze waarde van het item in mindering van je tegoedbedrag.
4. Aanmaak Bpost label:
Maak een verzendlabel voor pakket aan enkel en alleen via Bpost mét Track & Trace met volgende adresgegevens:
Jewels by Charlis, Slagmanstraat 52, 9080 Lochristi (België) .
Met het track & tracenr. is er dan ook een bewijs van afgifte in het postkantoor en kan het pakket worden opgevolgd. Er kan uit vrije wil voor
een verzekerde verzending geopteerd worden (kosten hiervoor worden eveneens gedragen door de klant) want indien je pakket verloren gaat
of beschadigd geraakt tijdens de verzending kunnen we geen tegoedbon voorzien.
5. Kosten retourverzending:
De kosten van de retourzending zijn steeds voor eigen rekening (klant).
6. Controle door ons:
Zodra je retour door ons goed is ontvangen én aan alle retourvoorwaarden voldoet, krijg je een bevestiging per mail en en krijg je een
waardebon via mail,, die max. 1 jaar geldig is vanaf aankoopdatum, die je dan terug kan besteden in onze webshop..
Indien twijfels of vragen, neem contact met ons op via mail of het contactformulier.